Navigation auf uzh.ch
- kognitive Entwicklung im Säuglingsalter
- Umgang mit Risiko und Wahrscheinlichkeit
2006 | Lizentiat, Philosophische Fakultät, Universität Zürich |
2006-2007 | wissenschaftliche Mitarbeiterin, Jacobs Center for Productive Youth Development, Universität Zürich |
seit 2007 | Assistentin, Universität Zürich |
seit 2008 | Fellow, International Max Planck Research School "The Life Course: Evolutionary and Ontogenetic Dynamics" |
Schaub, S. (2006). Informationsintegration bei riskanten Entscheidungen: Überprüfung einiger Voraussagen der Risk-Sensitive Foraging Theory anhand des Entscheidungsverhaltens 5- bis 10-jähriger Kinder. Unveröffentlichte Lizentiatsarbeit, Universität Zürich, Philosophische Fakultät, Psychologisches Institut.
Schaub, S. The whole, the parts, or the sum of the parts? The perception of collections. 54. Tagung experimentell arbeitender Psychologien (TeaP), Mannheim, April 1-4, 2012.
Schaub, S. How many objects amount to a collection? Infants’ and adults’ tracking of splitting objects. 12th European Congress of Psychology (ECP), Istanbul, July 4-8, 2011.
Schaub, S., Cacchione, T., & Bertin, E. Infants’ object tracking through cohesion violation: The number of fragments counts. International Conference on Infant Studies, Baltimore, MD, March 10-14, 2010.
Schaub, S., Kupferschmid, A., Cacchione, T., & Bertin, E. Infants’ sensitivity to possible shape changes: Individuation of objects vs. nonsolid substances. International Conference on Infant Studies, Baltimore, MD, March 10-14, 2010.
Schaub, S., Bertin, E., & Wilkening, F. Infants’ object tracking through
cohesion violation: The number of fragments counts. Poster presented at the
LIFE Fall Academy of the International Max Planck Research School on the
Life Course, Ann Arbor, October 16-20, 2009.
Kupferschmid, A., & Schaub, S. Wissen über materielle Eigenschaften: Sensibilität von Säuglingen gegenüber der Verformung eines soliden vs. nicht soliden Gegenstandes. Poster präsentiert am 7. LizentiandInnen- und DoktorandInnen-Kongress des Psychologischen Institutes der Universität Zürich (LiDoKo), Zürich, 27. Mai 2009.
Schaub, S., Kupferschmid, A., Bertin, E., & Wilkening, F. What materials can be deformed? Infants’ sensitivity to the invariant shape of solid objects and the changing shape of nonsolid substances. Poster presented at the LIFE Spring Academy of the International Max Planck Research School on the Life Course, Zurich, May 25-29, 2009.
Schaub, S., Bertin, E., & Wilkening, F. Object permanence made difficult: Can infants keep track of objects that lose their external boundaries? Poster presented at the LIFE Fall Academy of the International Max Planck Research School on the Life Course, Berlin, October 16-20, 2008.
Schaub, S., & Figner, B. Will the cat catch the mouse? 5- to 10-year-olds probability judgments and choices in drawing with replacement. International Congress of Psychology (ICP), Berlin, July 21-28, 2008.
Schaub, S., Rapp, A., & Figner, B. Ziehen mit Zurücklegen: Entwicklungsverlauf bei der Einschätzung der Eintretenswahrscheinlichkeiten. Poster präsentiert am 5. LizentiandInnen- und DoktorandInnen-Kongress des Psychologischen Institutes der Universität Zürich (LiDoKo), Zürich, 7. Juni 2007.
Schaub, S., Bertin, E., & Wilkening, F. Infants' tracking of non-cohesive physical entities. Paper presented at the LIFE Fall Academy of the International Max Planck Research School on the Life Course, Berlin, October 14-18, 2010.
Schaub, S., Cacchione, T., & Bertin, E. Rigide und plastische Materialien: Sensibilität für die Grenzen des Individuationskriteriums Form im Säuglingsalter. 52. Tagung experimentell arbeitender Psychologien (TeaP), Saarbrücken, 22.-24. März 2010.