2011


Blessing, A. (2011): Affektive Beurteilungen bei Demenzpatienten. Grundlagen affektiven Lernens im Alter und bei Demenz.
Referent/in: Martin, M.; Jäncke, L.

Blickenstorfer, A. (2011): Effects of new Rehabilitation Techniques on the Human Brain Using Functional Magnetic Resonance Imaging (fMRI).
Referent/in: Jäncke, L.; Kollias, S.

Bollmann-Zuberbühler, B. (2011): Systemisches Denken an der Sekundarstufe I. Eine Interventionsstudie.
Referent/in: Hirsig, R.; Ossimitz, G.

Brem, A.-K. (2011): Effects of Transcranial Direct Current Stimulation on Motor Rehabilitation of Stroke Patients.
Referent/in: Jäncke, L.; Meyer, M.

Brügger, M. (2011): SThe Human Cortical Dental Pain Matrix – Neural Activation Patterns of Tooth Pain, investigated with fMRI.
Referent/in: Jäncke, L.; Palla, S.

Bügl, R. (2011): Design Components of Lifestyles in Sustainable Urban Systems: Inter- and Transdisciplinary Studies.
Referent/in: : Scholz, R. W.; Gutscher, H.

Büschi, E. (2011): Sexarbeit und Gewalt. Perspektiven von Geschäftsführenden von Studios, Salons und Kontakt-Bars in Basel-Stadt: Eine qualitativ-empirische Erhebung mit Fokus auf Arbeitsorganisation, Gewalt und Präventionsmassnahmen im Sexgewerbe
Referent/in: Fatke, R.; Boothe, B.

Dickson-Spillmann, M. (2011): Public Perception of Nutritional Hazards.
Referent/in: Siegrist, M.; Gutscher, H.

Gasser, R. (2011): Sterbende Patienten begleiten. Eine Herausforderung für Fachpersonen und Angehörige.
Referent/in: Boothe, B.; Maercker, A.

Geiger, A. (2011): Sleep as a Behavioral and Physiological Correlate of Intellectual Ability in Healthy Children.
Referent/in: Jäncke, L.; Jenni, O.

Hennecke, M. (2011): The Contributions of Process Versus Outcome Focus and Age to Self-Regulation During Goal Pursuit.
Referent/in: Freund, A.; Denissen, J.

Hermann Strasser, M.-L. (2011): Die Zukunft der seelischen Gesundheit im Alter gestalten - Wirkungen der Münsterlinger Zukunftskonferenz.
Referent/in: Boothe, B.; Martin, M.

Holstein, D. H. (2011): Sensory Gating and Sensorimotor Gating in Psychiatric Disorders Sharing Attention Deficits.
Referent/in: Jäncke, L.; Vollenweider, F.

Huber, T. (2011): Enkodierung und Dekodierung verschiedener Arten des Lachens: Eine FACS-basierte Studie mit Schauspielern.
Referent/in: Ruch, W.; Boothe, B.

Kast, M. (2011): Neurocognition of Developmental Dyslexia: The Role of Multisensory Processing during Reading and Spelling.
Referent/in: Jäncke, L.; Meyer, M.

Lehmann, R. (2011): Nature of Personality Development Across Middle Adulthood.
Referent/in: Martin, M.; Grob, A.

Luder, M. (2011): Konstruktionen im Lexikon – Konstruktionen in der Erzählanalyse.
Referent/in: Boothe, B.; Deppermann, A.

Maier Ulrich, E. (2011): How Fairness Impacts the Perception of Transformational Leadership: The Influence of Organizational Justice on Perceived Transformational Leadership and the Unique and Mutual Effects of these two Factors on Organizational Outcomes.
Referent/in: Jonas, K.; Tanner, C.

Mathys, H. (2011): Wozu werden Träume erzählt? Interaktive und kommunikative Funktionen von Traummitteilungen.
Referent/in: Boothe, B.; Kächele, H.

Meuwly, N. (2011): Dyadic Interaction under Stress: The Role of Adult Romantic Attachment.
Referent/in: Bodenmann, G.; Heinrichs, N.

Montani, T. (2011): Die Zürcher Stufenplanstudie: Vergleich systematischer Therapiealgorithmen mit der Standardbehandlung bei Patienten mit unipolarer Depression und deren neuropsychologische Charakterisierung im Verlauf.
Referent/in: Haug, H.; Keck, M.

Moser Froideveaux, S. (2011): Risks of Ubiquitous Information and Communication Technologies: How Individuals Perceive, Cause, and Seek to Mitigate Them.
Referent/in: Mosler, H.; Gutscher, H.; Kaufmann-Hayoz, R.

Nido, M. (2011): Das Engagement von Lehrpersonen: gesund und arbeitsfreudig oder ausgebrannt und reformmüde? Verschiedene Engagement-Typen und ihr Zusammenhang mit Arbeitsbedingungen, Personen- und Schulmerkmalen.
Referent/in: Hirsig, R.; Ulich, E.

Noser, P. (2011): Eignungsdiagnose von Militärpiloten: Diagnostischer Rahmen und Messung von Multitasking-Fähigkeiten.
Referent/in: Läge, D.; Kleinmann, M.

Oechslin, M. (2011): The Cerebral Organization of Absolute Pitch within the Framework of Music and Speech.
Referent/in: Jäncke, L.; Meyer, M.

Perini, T. (2011): Biopsychology of Transition to Fatherhod.
Referent/in: Ehlert, U.; Heinrichs, M.

Pfister, A. (2011): The Dynamic Five-Factor Model of Leadership: Developing and Testing a Holistic Approach to Leadership Behavior.
Referent/in: Jonas, K.; Staffelbach, B.

Prchal Doguoglu, A. (2011): Siblings of Pediatric Cancer Patients: Psychological Adjustment and Interventions.
Referent/in: Landolt, M.; Hornung, R.

Radtke, T. (2011): Smoking in Adolescence: Social Images of Smokers and Non-Smokers and Compensatory Health Beliefs.
Referent/in: Hornung, R.; Brandstätter-Morawietz, V.

Rotzer, S. (2011): Structural and Functional Brain Anatomy in Children with Developmental Dyscalculia: What counts?
Referent/in: Jäncke, L.; Aster, M.

Ryf, B. (2011): Geschützte Werte in Verhandlungen und der Mediation.
Referent/in: Tanner, C.; Gutscher, H.

Schumacher Walser, S. (2011): Anforderungsanalysen als Basis für die Personalwahl – am Beispiel von Fetigkeits- und Fähigkeitsanforderungen für Kontrollraumtätigkeiten in Kernkraftwerken.
Referent/in: Kleinmann, M.; Grote, G.

Schwind, M. (2011): Wenn Dinge ihren Halt verlieren: Entwicklungspsychologische Experimente zur intuitiven Physik der Reibung.
Referent/in: Wilkening, F.; Martin, M.

Steiner-Scheuermeier, M. (2011): Erklärungen, Befunde und Implikationen für und zu Altersunterschiede(n) im Verzeihen.
Referent/in: Martin, M; Hornung, R.

Tamagni, C. (2011): Functional Hemispheric Asymmetries in Emotional Processing and Nosognosia.
Referent/in: Jäncke, L.; Brugger, P.

Warnke, I. (2011): Inanspruchnahme der stationären psychiatrischen Versorgung: Prädiktoren von Wiederaufnahmen und der Aufenthaltsdauer.
Referent/in: Rössler, W.; Haug, A.

Wirsching, C. (2011): Selbstwirksamkeit und postoperative psychische Anpassungsprozesse nach ICD-Implantation.
Referent/in: Maercker, A.; Gaab, J.

Zuber, T. A. (2011): Relationale Messung berufsrelevanter Kompetenzen und deren Visualisierung mit Hilfe der Multidimensionalen Skalierung.
Referent/in: Läge, D.; Kleinmann, M.