2007

Allemand, M. (2007): Personality Trait Measurement and Development Across the Adult Lifespan.
Referent/in: Martin, M.

Altgassen, A. M. (2007): Influence of Executive Function and Retrospective Memory Deficits on Prospective Memory Performance: A Clinical Approach to Development.
Referent/in: Kliegel, M.; Martin, M.

Beeli, G. (2007): ‚It Feels Real To Me.’ Neural Underpinnings of Subjective Reality in Synaesthesia and Presence. Referent/in: Jäncke, L.; Marcar, V.

Berger, S. (2007): Effects of Cognitive Behavioural Stress Management Training (CBSM) on Disease Progression and Psychological Well-Being in HIV Infected Individuals.
Referent/in: Ehlert, U.; Jäncke, L.

Bernardet, U. (2007): The Neurobiological Basis of Perception and Behavior: The iqr Large-Scale Neuronal System Simulator and Its Application.
Referent/in: Hirsig, R.; Verschure, P.

Brunner, S. (2007): The Role of Incentives in Initiation and Maintenance of Human Behaviour on the Example of Exercising.
Referent/in: Brandstätter, V.; Ehlert, U.

Buchmann, A. (2007): Genetics and Memory: An Overview and an Empirical Example Investigated with Functional and Structural Magnetic Resonance Imaging.
Referent/in: Jäncke, L.

Burrack, A. K. (2007): Neuropsychological Studies of Phantom Sensations and Corporeal Awareness in Healthy Subjects.
Referent/in: Jäncke, L.; Brugger, P.

Candrian, M. (2007): The Role of Personality Disorders, Perceived Stress, and Cognitive Vulnerability on Treatment Outcome in Major Depressive Disorder.
Referent/in: Ehlert, U.; Fava, M.

Frei, A. (2007): Aufmerksamkeitsdefizit-/Hyperaktivitätsstörung (ADHS) und Tabakkonsum bei Erwachsenen: Zusammenhänge und Rauchentwöhnung in einer Schweizer Stichprobe.
Referent/in: Hornung, R.; Eich-Höchli, D.

Hirschi, A. (2007): Berufswahlbereitschaft von Jugendlichen: Inhalte, Entwicklung und Förderungsmöglichkeiten. Referent/in: Läge, D.; Freund, A. M.

Hotz Boendermaker, S. (2007): Cortical Representation of Motor Imagery, Observation, and Performance in Chronic Complete SCI.
Referent/in: Jäncke, L.; Hepp-Reymond, M.-C.

Inäbnit, M. (2007): Schulpsychologie. Das Rollenverständnis von Expertinnen und Experten im Spannungsfeld Schule.
Referent/in: Stoll, F.

Job, V. (2007): Antecedents and Consequences of Motive-Goal Congruence.
Referent/in: Brandstätter, V.; Wilkening, F.

Köneke, S. (2007): Long-Term Plasticity within the Human Sensorimotor Cortex.
Referent/in: Jäncke, L.; Ehlert, U.

Lebherz, C. (2007): Are We Known by the Company We Keep? Effects of Name-Dropping on First Impressions. Referent/in: Jonas K.; Tanner, C.

Neuhaus Bühler, R. P. (2007): Determinanten des internetgestützten Hilfesuchverhaltens Jugendlicher.
Referent/in: Gutscher, H.

Regel, S. J. (2007): Electromagnetic Fields: Effects on Waking, Sleep and Cognitive Performance.
Referent/in: Hirsig, R.; Borbély, A.; Achermann, P.; Landolt, H.-P.

Rimmele, U. (2007): Physical Acitivity and Psychosocial stress.
Referent/in: Ehlert, U.; Jäncke, L.

Roduner, K. (2007): Das affektive Erleben bei religiösen Tätigkeiten. Eine Untersuchung mit der Experience Sampling Method (ESM).
Referent/in: Schallberger, U.; Freund, A. M.

Schad, T. (2007): Psychoneuroendocrine and Sympathetic Stress Response in HIV Infected Patients under HAART after Cognitive Behavioral Stress Management Training.
Referent/in: Ehlert, U.; Jäncke, L.

Schweiter, M. R. (2007): Neuropsychologie der normalen und abweichenden Entwicklung der Zahlenverarbeitung und des Rechnens.
Referent/in: Jäncke, L.; Marcar, V. L.; von Aster, M.

Tobias, R. (2007): Situative kognitive Wirkungen auf die Verhaltenswahl – Empirisch fundierte Computersimulation der Wirkung von Gewohnheiten, Erinnerungshilfen, Vorsätzen, Selbstverpflichtungen und situativen Normen. Referent/in: Gutscher, H.

Van der Geest, A. (2007): Berufliches Selbstverständnis, Lernen und Transfer aus Sicht von Weiterbildenden. Referent/in: Stoll, F.

von Büren-Jarchow, A. (2007): Multimodale Repräsentation von Rhythmen bei Kindern.
Referent/in: Jäncke, L.

Zähle, T. (2007): Temporal Information Processing as a Foundation of Speech Perception.
Referent/in: Jäncke, L.; Marcar, V.

Zeintl, M. (2007): The Role of Working Memory in Prospective Memory Performance Across Old Age.
Referent/in: Kliegel, M.; Martin, M.